Wij bezorgen onze meubelen met standaard levering en uitgebreide levering in Nederland en België circa 1-3 weken* na bestelling.
* M.u.v. poedercoat, hier geldt een levertijd van circa 1-4 weken*
* M.u.v. uitgebreide levering voor kasten en lougebanken met opbergsysteem geldt een levertijd van circa 1-8 weken*
* Op woonaccesoires en zitmeubilair zit een levertijd van circa 1-7 weken, mits voorradig.
* Op stalen bloembakken zit een levertijd van circa 2-6 weken
* Mits jouw agenda dit toelaat
* Bovenstaande levertijden zijn onder voorbehoud en kunnen geen rechten aan worden ontnomen. De aangegeven weken zijn een indicatie.
* Levertijden op onze product informatie pagina zijn momenteel niet leidend
Krappe deadline? Heb jij een meubel voor een bepaalde datum nodig? Neem even contact op met onze klantenservice. In de meeste gevallen is het mogelijk om de bestelling tegen betaling door een externe te laten leveren hierbij is het helaas niet mogelijk om je meubel te laten monteren ook zijn rembours betalingen helaas niet mogelijk. Mogelijk tegen meerprijs.
Poten die gegalvaniseerd moeten worden hebben een langere levertijd, neem hiervoor contact met ons op per mail.
Het is belangrijk om het meubel zelf te controleren op eventuele schade, zodra er een handtekening is gezet zijn wij niet meer verantwoordelijk voor de eventuele schade aan het product.
Als je de bestelling bij ons komt afhalen dan dient dit binnen 2 weken naar melding te gebeuren. Na 2 weken zullen wij €20 opslagkosten per week in rekening brengen.
Mocht je akkoord zijn gegaan met de leverdatum en dit 48 uur voor de leverdatum annuleren, dan zullen wij hier kosten voor in rekening moeten brengen. De kosten hiervan zijn €59 daar bovenop zullen wij opslagkosten in rekening brengen van €20 per week.
Wekelijks verlaten vele honderden bestellingen onze fabriek in Groningen. Per bestelling beoordelen wij op welke manier dit verzonden wordt.
- Standaard levering is gratis, kies je voor een uitgebreide levering op begane grond? Dan zijn de kosten €59,00. Uitgebreide levering op etage kost €99,00. Afhalen is gratis.
- Standaard leveren betekent dat het meubel tot de voordeur (eerste drempel, begane grond) geleverd wordt.
- Uitgebreide levering is ook mogelijk. Wij leveren het meubel op die plek waar je het wil hebben bijvoorbeeld: op etage, in de woning zelf of in de tuin (loungebanken)
- Erg belangrijk: houd er rekening mee dat het om zware, vaak grote meubelen gaat. Je bent zelf verantwoordelijk voor de informatie met betrekking tot bereikbaarheid. Ons advies is dan ook: meet alles van te voren in voordat je de bestelling plaatst. Op deze manier ben je er zeker van dat het meubel zijn eindbestemming kan bereiken
- Wij bellen of mailen altijd van te voren om het bezorgvenster samen af te stemmen. Wij staan nooit zomaar voor de deur. Op de dag van leveren bellen wij nog 30 minuten voor aankomst, op deze manier kan je dus nog rustig even boodschappen doen.
- Woon je in Wallonië (België)? Dan dienen wij hier verzendkosten voor in rekening te brengen.
Standaard bezorging
Wij laten de transporteur jouw bestelling afleveren. Bij deze optie moet je er zelf voor zorgen dat de bestelling op de juiste plaats komt.
Kies je enkel voor standaard bezorging? Dan dien je het meubel zelf te monteren.
Montage tafels aan huis: € 30,00.*
*Kies je voor standaard bezorging met montage? Houdt er dan rekening mee dat het meubel gemonteerd zal worden op de begane grond. Wil je het meubel gemonteerd hebben op een verdieping? Kies dan voor uitgebreide bezorging. Je dient de chauffeur een handje te helpen.
Wij monteren geen stoelen, fauteuils, barkrukken en banken.
Uitgebreide bezorging begane grond Nederland en België
Voor leveringen met montage op de begane grond raden wij aan om voor deze verzendmethode te kiezen. Het kan voorkomen dat je een handje moet helpen om de goederen op de juiste plek te krijgen. De montage wordt gedaan door onze chauffeur. Montage aan wanden is niet mogelijk. Bestel je 2 of meer meubels voor uitgebreide bezorging op begane grond rekenen wij hier extra kosten voor, prijs op aanvraag.
Wij monteren geen stoelen, fauteuils, barkrukken en banken.
Uitgebreide bezorging etage Nederland en België
Voor leveringen met montage op een etage raden wij aan om voor deze verzendmethode te kiezen. Het kan voorkomen dat je een handje moet helpen om de goederen op de juiste plek te krijgen. De montage wordt gedaan door onze chauffeur. Montage aan wanden is niet mogelijk. Dient je meubel met een verhuislift op de gewenste locatie te komen, dan dien je dit zelf te regelen. Bestel je 2 of meer meubels voor uitgebreide bezorging op begane grond rekenen wij hier extra kosten voor, prijs op aanvraag.
Uitgebreide bezorging etage: per etage € 99,00
Wij monteren geen stoelen, fauteuils, barkrukken en banken.
Levering door Post NL
In sommige gevallen kan jouw bestelling geleverd worden door Post NL op eigen kosten en eigen risico. Je kunt de kosten bij ons opvragen. Het gaat dan voornamelijk om kleine artikelen die niet al te zwaar zijn. Verzenden is op eigen risico. Mocht het pakket zoekraken dan kan Loods XL hier niet verantwoordlijk voor worden gesteld. Tevens kunnen wij niet garanderen dat het pakket voor een specifieke datum bij je binnen is, gezien wij afhankelijk zijn van het postbedrijf.
Zodra jouw bestelling verzonden is, ontvangt je van ons een track en tracé nummer. Met deze code kun je het pakketje volgen en precies zien op welke tijdstip het bezorgd wordt.
Levering naar eilanden (Texel, Vlieland, Terschelling, Ameland, Schiermonnikoog en Borkum)
Voor levering naar bovenstaande eilanden berekenen wij extra kosten, prijs op aanvraag.
Internationale levering
Levering naar het buitenland is voor ons geen enkel probleem! Neem voor verzendkosten contact op met onze klantenservice. Wij hanteren hierbij een pallet prijs. Wij helpen je graag verder. Wist je dat we bijvoorbeeld ook regelmatig in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Spanje, Portugal, Frankrijk en Curaçao leveren?
Bespaar op internationaal transport door de meubelen gedemonteerd te laten leveren. Dit scheelt veel ruimte dus transportkosten. We leveren de bestelling in grote delen zodat de meubels in no-time in elkaar geschroefd zijn. Als je er niet uit komt kunt u natuurlijk altijd de klantenservice van Industrielemeubelshop bellen of mailen. De klantenservice staat je graag te woord.
Verwerking van de bestelling
Na het plaatsen van de bestelling ontvangt je van ons een automatische mail ter bevestiging van uw bestelling. Bij vragen of onduidelijkheden zullen wij altijd contract met je opnemen.
Jouw bestellijst wordt uitgeprint en aan de desbetreffende meubelmaker gegeven. De meubelmaker controleert de opdracht en neemt deze mee naar de werkplaats. Daar wordt met uiterste precisie het steigerhouten of eikenmeubel vervaardigd en eventueel voorzien van een behandeling. Het eindproduct wordt voordat het op transport gaat nog gecheckt, zodat we er zeker van zijn dat het aan onze kwaliteitseisen voldoet.
Bezorgen gaat als volgt
Als het meubel klaar is om te worden verstuurd plannen we deze in op een transport route. Het transport wordt zowel door onze eigen vakmensen (uitgebreide levering) als door een externe transporteur Beers Transport of LCW transport (standaard leveringen) gedaan. Normaal gesproken worden de meubels dan binnen twee weken geleverd ook voor maatwerk. Je wordt gebeld of gemaild door ons om een afspraak in te plannen. Als jouw meubel met onze externe transporteurs bezorgd wordt, dan neemt het transportbedrijf contract met je op.
Wij bezorgen onze meubelen van maandag t/m vrijdag. Welke dag jouw meubelen bezorgd kunnen worden is afhankelijk van de planning van het transportbedrijf. We kunnen vooraf nog geen exacte dag van de week beloven. In de praktijk komen we er qua planning altijd uit met onze klanten, geen zorgen dus! Zodra de telefonische afspraak met het transportbedrijf is gemaakt wordt deze bevestigd per email. In deze mail kun je terug lezen op welke dag en rond welk tijdstip wij langs komen.
De bestelling wordt standaard tot de voordeur geleverd. Als je voor de optie uitgebreide levering hebt gekozen, dan worden de meubelen tot op een gewenste plek neergezet. Zorg er dan altijd van te voren voor dat de weg die de meubelen moeten afleggen vrij is van obstakels. Dus even de kastjes, vazen en gladde vloerkleedjes uit de gang halen, zodat wij in 1 keer er door kunnen om zonder ongelukken de meubels op de daarvoor bestemde plek te krijgen.
Zodra de meubelen zijn bezorgd en eventueel gemonteerd zoals afgesproken, laten onze meubelmakers je nog teken voor goede ontvangst. Mocht er toch nog iets niet kloppen, zorg dan altijd dat de bezorgers op de hoogte zijn. De bezorgers zullen je in dit geval verder helpen. De bezorgers kunnen geen verdere afspraken maken. Mochten er verder nog vragen zijn, neem dan altijd contact op met onze klantenservice.